Nagaba - polski producent obuwia wysokiej jakości
Nagaba jest spółką rodziną założona w 1993 r. w Krapkowicach-Otmęcie. W pierwszych latach swojej działalności firma zatrudniała kilkanaście osób. Ciągły rozwój produkcji, inwestycje i wzrost zatrudnienia sprawiają, że nasza firma dynamicznie się rozwija stale zwiększając grono usatysfakcjonowanych klientów.
Firma Nagaba wyprodukowała buty dla naszych skoczków narciarskich. Będą skakać w nich w Pucharze Świata 2019/2020.
WYZWANIE
Byliśmy odpowiedzialni za migracje sklepu internetowego firmy Nagaba, który od wilu lat funkcjonował na platformie Magento, która to z czasem stała się mało wydajna i funkcjonalna.
Najważniejsze zadania związane z wdrożeniem nowego systemu naszej firmy , Wśród nich znalazły się, m.in.:
- Stworzenie nowego layoutu zgodnego z założeniami Responsive Web Design
- Integracja z programem magazynowo - księgowym : Comarch XL
- Stworzenie infrastruktury serwerowej w chmurze zdolnej do obsłużenia dużego ruchu na stronie,
- Migracja danych : kontrahenci, zamówienia, produkty oraz migracja SEO na oprogramowanie GOcreate
- Stworzenie zaawansowanego modułu raportowania sprzedaży i analityki
- Przygotowanie oprogramowania do sprzedaży transgranicznej
Synchronizacja z firmą logistyczną GLS, Pocztą Polską oraz Inpost
Sklep Nagaba korzysta z wygodnej funkcjonalności, która usprawnia proces wysyłki zamówień. Menager wysyłek pozwala m.in. na:
- Automatyczne generowanie protokołów odbioru paczek
- Komunikację z API spedytora
- Pobieranie etykietek na paczki
- Drukowanie etykiet na drukarce Zebra
- Automatyczną zmianę stanu zamówienia po przekazaniu do wysyłki
Z tego względu oprogramowanie zostało połączone z dostępnym Api aby umożliwić obsłudze sklepu jak najszybsze generowanie listów przewozowych i ich drukowanie na odpowiednich etykietach.
Integracja sklepu internetowego z Comarch ERP XL
Sprawna i szybka obsługa zamówień, kontrola stanów magazynowych oraz aktualizowanie kategorii i produktów w sklepie internetowym to podstawa działania sklepu internetowego firmy NAGABA.
Nasza autorska aplikacja została zainstalowana po stronie serwera klienta w środowisku Windows Server i automatycznie synchronizuje bazę danych programu Comarch ERP XL z bazą danych sklepu internetowego.
W skład synchronizacji wchodzi:
- Pobieranie zamówień
- Kontrola stanów magazynowych
- Synchronizacja dokumnetów księgowych
- Aktualizowanie nowych kategorii wraz z produktami
- Importowanie towarów na podstawie produktów konfigurowalnych
OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ Z ALLEGRO
Sklep internetowy firmy NAGABA wykorzystuje synchronizację z serwisem aukcyjny Allegro na podstawie REST API, dzięki której wszystkie ruchy związane z aukcjami Allegro obsługiwane są z panelu administracyjnego.
Integracja z Allegro oferuje wiele korzyści, w tym:
- Wystawianie przedmiotów na Allegro z poziomu panelu sklepu internetowego
- Informację o zakończonych aukcjach na stronie sklepu
- Aktualizację stanów magazynowych
- Automatyczne księgowanie płatności, m.in. w PayU, Przelewy24
- Informację o statusie aukcji na Allegro w panelu administracyjnym
- Sprawną obsługę wielu kont na Allegro.pl.
WYMIANA, ZWROTY, REKLAMACJE
Buty to specyficzny towar, nie zawsze klient trafia z rozmiarem i wtedy wymienia towar na inny.
Naszym zadaniem było zautomatyzowanie tej części prowadzenia sklepu internetowego. W tym celu wdrożyliśmy dedykowany moduł wymiany, zwrotów i reklamacji, który umożliwia klientom wymianę towaru przez specjalny formularz z opcją dołączenia w razie potrzeby opisu oraz zdjęć. Następnie takie zgłoszenie jest przekazywane administratorowi. Pełna automatyzacja tego procesu pozwoliła na znaczne zwiększenie wydajności pracowników oraz o wiele szybszą obsługę wymiany, zwrotów i reklamacji butów.
EFEKTY WDROŻENIA I REZULTATY
Wynikiem wdrożenia zaprojektowanych przez nas rozwiązań jest przede wszystkim automatyzacja wielu procesów, które do tej pory były wykonywane ręcznie, a także wzrost wydajności funkcjonowania sklepu internetowego poprzez zmianę platformy oprogramowania.
Istotną zmianą jest również możliwość obsługi wszystkich zamówień z poziomu jednego panelu administracyjnego, co pozwala naszemu klientowi na obsłużenie znacznie większej liczby zamówień w tym samym czasie.
Naszym kolejnym krokiem będzie wsparcie klienta w zakresie sprzedaży transgranicznej.