Nasze realizacje

GRUPA-MG

 

GRUPA-MG to sieć 7 sklepów internetowych, które oferują wyposażenie dla domu i ogrodu.

 

 

WYZWANIE

GRUPA-MG, oprócz prowadzenia sklepów internetowych, od wielu lat sprzedaje swoje produkty na Allegro. Rozwój tej platformy oraz technologii na przestrzeni lat sprawił, że stosowane przez naszego klienta rozwiązania związane z działalnością w tym serwisie z czasem stały się mało funkcjonalne i uniemożliwiły firmie dalszy rozwój.

Naszym zadaniem było zaprojektowanie zupełnie nowej struktury dla sklepu, zaczynając od nowoczesnej grafiki, a kończąc na funkcjonalnym oprogramowaniu, które pozwoliłoby na sprawne zarządzanie sprzedażą i obsługą zamówień.

Zbudowaliśmy Multistore – zintegrowaną platformę łączącą blisko 10 domen naszego klienta, która zupełnie odmieniła proces robienia zakupów w jego sklepie internetowym.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INTEGRACJA Z FIRMAMI LOGISTYCZNYMI (API)
 

 
 

 

Zaproponowaliśmy naszemu klientowi nowoczesne rozwiązanie, które pozwoliło mu na synchronizację sklepu z największymi firmami logistycznymi w kraju: DPD, Fedex, Poczta Polska, EuroHermes, Schenker, Raben oraz InPost. Dzięki temu proces wysyłki zamówień został znacznie usprawniony.

 

Zaprojektowany przez nas manager wysyłek pozwala m.in. na:

  • Automatyczne tworzenie protokołów odbioru paczek
  • Komunikację z systemem API spedytora
  • Szybkie generowanie listów przewozowych
  • Pobieranie i drukowanie etykietek na paczki
  • Automatyczną zmianę stanu zamówienia po przekazaniu do wysyłki
  • Możliwość wysyłania wielu paczek w jednym zamówieniu. 


 

PAKOWANIE TOWARU

 

Aby usprawnić obsługę stale rosnącej liczby zamówień, stworzyliśmy moduł „Asystent Pakowacza”. Jego zadaniem jest wyeliminowanie pomyłek oraz skrócenie czasu pakowania poprzez automatyzację procesu i przejrzysty system kompletowania zamówień.

Moduł ten pozwala również na kontrolowanie, czy pracownicy magazynu wywiązują się ze swoich obowiązków poprzez monitorowanie czasu przygotowania zamówienia do wysyłki.

 

Wprowadziliśmy następujące funkcje:

  • Sortowanie towarów w zamówieniu zgodnie z ich lokalizacją w magazynie (oszczędność czasu)
  • Logowanie pracownika do systemu poprzez identyfikator z kodem kreskowym
  • Obsługę jednego zamówienia przez jednego pracownika (eliminacja pomyłek)
  • Czytnik kodów kreskowych połączony z bazą danych towarów w sklepie internetowym
  • Finalizację procesu poprzez wydrukowanie etykiety dla kuriera.

 

 

OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ Z ALLEGRO

Ze względu na specyfikę działalności klient posiada kilkanaście kont na Allegro oraz prowadzi łącznie kilka tysięcy aukcji.


Synchronizacja z Allegro.pl jest prosta – narzędzia tego serwisu pozwalają na wystawianie na sprzedaż produktów z poziomu panelu administracyjnego sklepu internetowego. Wykorzystaliśmy tę funkcję i połączyliśmy wszystkie aukcje klienta z jego nowymi sklepami.

 

Integracja z Allegro oferuje wiele korzyści, w tym:

  • Wystawianie przedmiotów na Allegro z poziomu panelu sklepu internetowego
  • Informację o zakończonych aukcjach na stronie sklepu
  • Aktualizację stanów magazynowych
  • Automatyczne księgowanie płatności, m.in. w PayU
  • Informację o statusie aukcji na Allegro w panelu administracyjnym
  • Sprawną obsługę wielu kont na Allegro.pl.
     

 

 

ZWROTY I REKLAMACJE

 

Oferta firmy GRUPA-MAG jest bardzo zróżnicowana i obejmuje między innymi: krzesła, hokery, bramki ochronne, szafy, stoły i inne.
Niestety zdarza się, że niektóre elementy ulegają uszkodzeniu podczas transportu. Liczba realizowanych przez firmę zamówień jest na tyle duża, że ręczna obsługa reklamacji i zwrotów wymagałaby znacznego zaangażowania ze strony pracowników.

Naszym zadaniem było zautomatyzowanie tej części prowadzenia sklepu internetowego. W tym celu wdrożyliśmy dedykowany moduł zwrotów i reklamacji, który umożliwia klientom zgłoszenie usterki lub chęci zwrotu towaru przez specjalny formularz z opcją dołączenia opisu wady oraz zdjęć. Następnie takie zgłoszenie jest przekazywane administratorowi modułu. Pełna automatyzacja tego procesu pozwoliła na znaczne zwiększenie wydajności pracowników oraz o wiele szybszą obsługę zwrotów i reklamacji.


 

 

 

 

 

INFRASTRUKTURA SERWEROWA

Rosnąca popularność sklepu internetowego naszego klienta oznaczała coraz większy ruch na stronie, z którym nie poradziłby sobie zwykły hosting. 

Aby obsłużyć tak dużą liczbę unikalnych użytkowników, a także zapewnić sprawny transfer plików i zamówień, przygotowaliśmy zoptymalizowaną, dedykowaną infrastrukturę Cloud Hosting.
Hosting w chmurze pozwala też na szybkie powiększenie zasobów strony bez potrzeby przebudowywania infrastruktury sklepu.

 

 

INTEGRACJA SKLEPU INTERNETOWEGO Z SUBIEKTEM GT

 

Sprawna i szybka obsługa zamówień, bieżąca kontrola stanów magazynowych oraz regularne aktualizowanie kategorii i produktów to podstawa działania sklepu internetowego.

Nasza autorska aplikacja
wdrożona na serwerze klienta automatycznie synchronizuje bazę danych programu SUBIEKT GT z bazą danych sklepu internetowego.


W skład synchronizacji wchodzi:

  • Pobieranie nowych zamówień
  • Kontrola stanów magazynowych
  • Aktualizowanie nowych kategorii wraz z produktami

 

MULTISTORE – WIELE SKLEPÓW W JEDNYM PANELU

 


Zamówienia z wielu sklepów w jednym panelu

Multistore, czyli sieć połączonych sklepów, umożliwia obsługę zamówień z wielu sklepów internetowych w jednym panelu administracyjnym.
Dzięki temu jednoczesne prowadzenie kilku sklepów stało się dla naszego klienta znacznie łatwiejsze. W każdym momencie można dodać do sieci kolejny sklep, a także wprowadzić nieograniczoną ilość jego wersji językowych.

Eksport produktów do wybranych sklepów

Multistore umożliwia sprawną eksport produktów do wybranych sklepów.
Dzięki temu klient może prowadzić witryny z identycznym lub zróżnicowanym asortymentem i w każdej z nich stosować inne ceny, promocje i systemy rabatowe.

 

 

 

 


 

 

MARKETING INTERNETOWY

 

 

Wraz z wdrożeniem nowego sklepu internetowego podjęliśmy również odpowiednie działania marketingowe, które pomogły zwiększyć ruch na stronach i pozyskać nowych klientów.


Oprócz standardowego pozycjonowania wdrożyliśmy kampanię Google Ads złożoną z:

  • Reklam w wyszukiwarce Google
  • Remarketingu RLSA w Google
  • Reklamy PLA – Google Zakupy
  • Remarketingu dynamicznego w sieci Google
  • Kampanii reklamowych Google Display Network

Jako jedna z nielicznych agencji w Polsce wspieramy reklamy Google profesjonalnym narzędziem Double Click Search. Między innymi to właśnie dzięki temu możemy świadczyć naszym klientom usługi na najwyższym poziomie.

 

  

EFEKTY WDROŻENIA I REZULTATY

Wynikiem wdrożenia zaprojektowanych przez nas rozwiązań jest przede wszystkim automatyzacja wielu procesów, które do tej pory były wykonywane ręcznie.

Istotną zmianą jest również możliwość obsługi wszystkich sklepów internetowych z poziomu jednego panelu administracyjnego, co pozwala naszemu klientowi na obsłużenie znacznie większej liczby zamówień w tym samym czasie.
Naszym kolejnym krokiem będzie wsparcie klienta w zakresie sprzedaży transgranicznej oraz podpięcie do systemu kolejnych sklepów internetowych.